A Hyundai gyári versenyzője csak hét futamon mehet a WRC idei szezonjában, de lehetőséget kap arra, hogy az R5-ös autóval is rajthoz állhasson máshol.
Andreas Mikkelsen érkezésével kiszorult a Hyundai gyári csapatából a 2016-ban remeklő, 2017-ben viszont sokszor csak szenvedő Hayden Paddon, bár a csapat így is ad neki hét futamot 2018-ban – Mikkelsen és Thierry Neuville mögött a harmadik i20 WRC-n fog osztozni Dani Sordóval. Ezen felül viszont a gyártó R5-ös autójával is indulhat hazája, Új-Zéland néhány versenyén.
“Nem fogok úgy tenni, mintha nem akarnék teljes szezont futni, persze hogy akarok, de idén ez nem fog megtörténni. Szóval ezt el kell fogadnom és a lehető legtöbbet kihozni azokból a lehetőségekből, amiket kapok” – nyilatkozta Paddon ezzel kapcsolatban.
“Az öt új-zélandi verseny segít, hogy éles maradjak. Nem ideális, de legalább versenyezhetek és erre van szükségem, mert minden WRC-futam előtt egyetlen napom lesz tesztelni. Nagyon fontos, hogy autóban ülhetek és vezethetek a vb-s szereplések között is” – magyarázta.
Paddon leghosszabb szünete az első (Svédország) és a második (Portugália) vb-futama között lesz, ahol három hónap telik el, bár erre csak annyit mondott, hogy legalább jó lesz a rajtpozíciója Portugáliában…